Kontrast
Czcionka
Mapa strony

O nas

Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

 

Gmina Wysokie Mazowieckie zakwalifikowała się do Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Aktywny Maluch” 2022-2029 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach priorytetu 3 programu Fundusze Europejskie dla rozwoju Społecznego 2021-2027. Miesięczna kwota przyznanego dofinansowania na 1 dziecko wyniosła 836,00 złotych. Dofinansowanie zostało przyznane na okres 36 miesięcy.  

Wartość zadania 198 560,00 zł.

Wartość dofinansowania z UE 163 851,71 zł. 

Klub Dziecięcy „Baśniowy Sad” w Jabłonce Kościelnej został utworzony 10 maja  2023 roku Uchwałą Gminy Wysokie Mazowieckie. Klub funkcjonuje zgodnie z zapisami Ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 z dnia 4 lutego 2011 roku, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 roku oraz Uchwały Rady Gminy Wysokie Mazowieckie z dnia 10 maja 2023 roku w sprawie utworzenia gminnego Klubu Dziecięcego i innych przepisów prawa. Utworzono 16 miejsc opieki w klubie dziecięcym. W ramach dofinansowania zakupiono wyposażenie do nowoutworzonego klubu dziecięcego:

·       Sala do opieki dziennej - meble, multimedia, zabawki i pomoce dydaktyczne;

·       Gabinet kierownika – meble, sprzęt komputerowy;

·       Pomieszczenie kuchenne – meble, sprzęt AGD, pozostałe wyposażenie kuchenne;

·       Plac zabaw dla dzieci – bezpieczna nawierzchnia, ogrodzenie, zabawki;

Klub dziecięcy „Baśniowy Sad” w Jabłonce Kościelnej jest samorządową jednostką gminną, która zapewnia opiekę nad małymi dziećmi od 1 roku do lat 3. Celem Klubu jest udzielanie świadczeń, które swoim zakresem obejmują działalność opiekuńczo – wychowawczo – edukacyjną z uwzględnieniem indywidualnego rozwoju dzieci oraz wspomagania rodziców w wychowaniu dziecka. 

 

Do zadań klubu dziecięcego należy w szczególności:

·       Zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;

·       Zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji i uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;

·       Prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczych i edukacyjnych uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwy do wieku.